Sfaturi practice pentru intretinerea drujbelor

SFATURI PRACTICE PENTRU INTRETINEREA UTILAJELOR

ROCO PIESE, cum v-a obisnuit pana acum, continua sa va prezinte o serie de sfaturi practice si la indemana oricui, pentru intretinerea motoferastraielor (drujbelor).

SFATURI PRACTICE SI LA INDEMANA ORICUI :

- ULEIUL DE AMESTEC – este cunoscut si sub denumirea de ulei „rosu” sau „verde” dupaculoarea uleiului .Cel „rosu”este in general folosit de catre marci precum :Stihl, Dolmar,Oleomac, Solo etc iar cel verde de catre Husqvarna, Partner etc.

- Producatorii de motofierastraie recomanda folosirea ulei de amestec in proportie de 1:50 mai exact la 1 litru de benzina folositi 20 ml de ulei de amestec .

- Tinand cont de calitatea benzinei de la noi din tara , care din pacate nu se compara cu cea din afara , neoficial specialistii service recomanda folosirea a 25 mlde ulei la un litru de benzina mai ales atunci cand avem dubii cu privire la provenienta benzinei .

- Folositi doar uleiuri din magazinele specializate , cel de la taraba risca sa grupati utilajul iar un cilindru cu piston consta peste 70% din valoarea unui utilaj nou.

- Foarte important este respectarea  proportiei de amestec , mai putin ulei din benzina inseama gripare mai mult ulei inseamna cocsare , deci nici mai mult nici mai putin nu este bine .

- ULEIUL DE LANT – este uleiul folosit pentru ungerea lantului .In cartiele tehnice veti intalni in special specificatia :”folositi ulei de lant ulei Biotop 100 ......sau alte tipuri “ aceste tipuri de ulei nu prea se gasesc in comert pe piata romaneasca de aceea cel mai des intalnit si folosit este uleiul de motor (pentru perioada iernii) si ulei de cutie de viteza (T90 -pe perioada verii )

- BENZINA – este recomandat sa folositi benzina de la statiile peco recunoscute cu o cifraoctanica cat mai mare (recomandat peste 95) . este recomandat ca ultiimii 200 ml dincanistra sa nu fie folositi deoarece contin impuritati si apa care duc la infundarea carburatorului .Daca o perioada mai lunga de timp nu folositi motofierastraul este recomandat sa nu ramana benzina in carburator (goliti rezervorul si porniti echipamentul si il lasati sa functioneze pinacand se opreste singur). De fiecare data cand alimentati sau porniti drujba (dupa o perioada de neutilizare ex:1zi)este recomandat sa agitati canistra cu benzina in amestec (benzina +ulei de amestec) sau drujba , deoarece uleiul in timp se decanteaza si astfel concentratia nu mai este aceeasi si riscati sa stricati echipamentul.

- LANTUL – este foarte important ca in timpul procesului de taiere acesta sa fie ascutit.Practic inainte de a folosi echipamentul este recomandat sa verificam lantul , acesta sa fieascutit .Un lant se ascute de obicei cu o pila rotunda dar din pacate acestea nu ofera o calitate inalta , de aceea sunt recomandate dispozitivele sau masinile de ascutit lanturi .Pila trebuie sæ atace numai la miscarea înainte (vezi sægeata).La retragerea pilei aceasta seva ridica de pe material.Se va ascufli întâi dintele cel mai scurt. Lungimea acestui dinte va constitui un reper pentru ceilaltli dinti-rindea ai lantlului de ferastrau.In timpul procesului de taiere lantul se dilata , cand sageata depaseste 5mm intindeti-l.Cand se face o pauza mai mare decat cea de realimentare se slabeste lantul altfel el se blocheaza pe sina .

- GARNITURA DE TAIERE (LAMA) - Periodic trebuie gresat rulmetul de pe sina de lant .De asemenea cu ajutorul unei pile late se ia “ata “ care se formeaza pe lama . Este recomandat ca periodic lama sa fie folosita pe ambele parti evitandu -se astfel ca aceastasa taie stramb .

- FILTRU AER - Curatarea filtrului din fibre textile: Scuturati filtrul cu grija sau curatati-l cu un jet slab de aer comprimat .NU curatati filtru cu peria deaorece in felul acesta patrunde murdarie in tesatura filtrului. Filtrele foarte murdare pot fi spalate cu apa calda amestecata cu detergent pentru vesela .Atentie !!! Inlocuiti imediat filtrele defecte ,bucatile desprinse din tesatura filtrului sau impuritatiile mai mari pot distruge intreg motorul.

- FILTRU DE BENZINA – este recomandat a se schimba cel putin 1 data /an

- BUJIA- VERIFICAREA APRINDERII - Sprijiniti pe cheie bujia demontata  cu fisa aplicatatinand bujia cu un patent izolat ( nu atingeti locasul bujiei).Apasati intrerupatorul in pozitia ON apoi trageti cu putere de snurul de start .Daca aprinderea functioneaza correct trebuiesa vedem o scanteie intre electrozi .

 

Sfatul specialistului :”Uleiul de calitate este viata motorului „E MAI USOR SA PREVII DECAT SA COMBATI !In perioada urmatoare vom reveni si cu cateva sfaturi cu privire la intretinerea compresoarelor,aparatelor de sudura, echipametelor de gradina etc..

  
  

  

Marturiile clientilor

 

Bună seara Echipa Roco Piese! Ieri adică pe 15 noiembrie am comandat piese de drujbă de la voi! Astăzi, adică pe 16 noiembrie, la ora 10 și 22 de...

Ilyes Aladar

Vezi mai multe marturii
 
  

  
  




  
  
  
   
  
 
 
 Promotiile toamnei!