Celebra "cale de mijloc" a lui Aristotel, un concept care se aplica de mai bine de 2.300 de ani, este valabila in numeroase aspecte ale vietii, in care extremele nu se dovedesc a fi alternative viabile. Oricat de surprinzator ar parea, ea sta in picioare, atat la propriu, cat si la figurat, si atunci cand vorbim despre cat de umflate ar trebui sa fie anvelopele unei biciclete. Cu alte cuvinte, doar cand presiunea din cauciucuri este optima (nici prea ridicata, nici prea scazuta), se foloseste intreaga suprafata a caii de rulare. Insa, pentru a afla cu exactitate care sunt valorile ideale, te invitam sa citesti in continuare articolul nostru cu tabelul de presiune a rotilor de bicicleta!
Pentru a "creiona" cat mai precis tabelul cu presiunea rotilor de bicicleta, trebuie sa raspundem, pentru inceput, la cateva intrebari: unde si cum folosesti vehiculul tau preferat pe doua roti si care este greutatea ta? Apoi, este nevoie sa intelegi riscurile unor cauciucuri dezumflate sau, din contra, prea umflate: in primul caz, este posibil ca anvelopa sa sara de pe janta sau sa faci pana, iar, in al doilea, sa "simti" mult mai din plin orice denivelare, iar controlul tau sa aiba mult de suferit. In general, pe suprafata fiecarui cauciuc sunt trecute valoarea minima si cea maxima a presiunii suportate, ceea ce ajuta in luarea unei decizii bune din toate punctele de vedere (eficienta, siguranta etc.).
In general, un test util pentru a afla daca am umflat suficient anvelopele este urmatorul: atunci cand ne urcam pe bicicleta, ele se curbeaza sub actiunea greutatii noastre, insa nu exagerat de mult (ceea ce ar insemna un cauciuc prea dezumflat). Din contra, daca aspectul rotilor nu s-ar modifica, acest lucru s-ar "traduce" printr-o presiune mai mare decat ar fi normal. Pe langa criteriile enumerate anterior, conteaza foarte mult si tipul vehiculului (mountain bike, enduro etc.). Fara alte introduceri, iata in continuare tabelul cu presiunea rotilor din bicicleta realizat de catre noi, care iti va oferi un ghidaj foarte important si te va ajuta sa te bucuri de saptamani, luni si ani intregi in care practici sportul sau pasiunea ta favorita.
Pe sosea
sub 50 de kilograme - 6 bari;
50-60 kg - 6,7 bari;
60-70 kg - 7,5 bari;
peste 70 kg - 8 bari;
De agrement
sub 50 kg - intre 1,2 si 1,7 bari;
50-60 kg - intre 1,5 si 2 bari;
60-70 kg - intre 2 si 2,5 bari;
70-80 kg - intre 2,5 si 3 bari;
80-90 kg - intre 3 si 3,5 bari;
peste 90 kg - 4 bari.
Mountain bike
sub 50 kg - 1,6 bari (roata din fata), 1,7 bari (roata din spate);
50-60 kg - 1,75 bari (fata), 1,85 bari (spate);
60-70 kg - 2 bari (fata), 2,1 bari (spate);
70-80 kg - 2,3 bari (fata), 2,4 bari (spate);
80-90 kg - 2,6 bari (fata), 2,7 bari (spate);
90-100 kg - 2,9 bari (fata), 3 bari (spate);
Enduro
sub 50 kg - 1,5 bari;
50-60 kg - 1,8 bari;
60-70 kg - 2 bari;
70-80 kg - 2,5 bari;
80-90 kg - 3 bari;
peste 90 kg - 3,5 bari.